Veel van de interacties die je zal hebben als customer service agent zullen gebaseerd zijn op ‘expectations’.
Of in het Nederlands gezegd ‘verwachtingen’. Wat zijn de verwachtingen die de klant heeft over:
-het bedrijf
-het product
-de klantenservice
Dit zijn drie belangrijke punten die veel interacties met klanten zullen domineren. Wat verwacht de klant van het bedrijf, het product of de ondersteuning? Hoe werden die verwachtingen gecreërd?
Het is belangrijk om deze aandachtspuntjes in je achterhoofd te houden tijdens interacties met klanten. Zij het via e-mail, chat, social media of ouderwetste telefoontjes.
De klant zal zich op een bepaalde manier opstellen gebaseerd op de verwachtingen van het bedrijf of het product.
Als je de verwachtingen niet kan inlossen zal de klant de interactie met een negatief gevoel beeindigen.
Om de verwachtingen te kunnen inlossen moet je natuurlijk eerst weten wat de verwachtingen zijn en hoe de klant bij deze verwachtingen komt.
Het bedrijf is zelf verantwoordelijk voor de verwachtingen die de klant heeft. Het is immers de verantwoordelijkheid van het bedrijf om er voor te zorgen dat de klant weet waar het voor staat. Zowel waar het bedrijf voor staat als waar het product voor staat.
Indien een klant foute verwachtingen heeft over een bedrijf of product is dit over het algemeen niet de fout van de klant zelf. Het bedrijf moet immers duidelijk zijn met de communicatie om er voor te zorgen dat de klanten weten waar ze voor staan.
Tijdens een interactie met de klant goed inschatten wat de verwachtingen zijn en je uiterste best doen om deze ook in te lossen is je belangrijkste taak als customer service agent.
Heb je zin om te wonen en werken in Barcelona als customer service agent stuur ons NU een e-mail met je CV